I'm back.

sakta men säkert...

Jag insåg att jag faktiskt har lite tid åt bloggen... lite bara. okej mycket faktiskt. Jag har alldeles för mycket fritid nu när det är "praktik" om man nu kan kallar det för praktik. men jag är tillbaka och det är nytt år, glad och lycklig är jag dock skoltrött men pepp och längtan är stor till studenten!

Sen kommer vår framtida beslut och frågan som alla gymnasier ställer mot sista året.
" Vad ska jag göra efter studenten?" Det finns dock inte så många val, antingen ska man ut och söka jobb eller högskolor/universiteten för att pluggar sig vidare. Jag har haft oändligt många tankar kring besluten, först ville man jobbar eller "vilar" ett år, men insåg sen att det kanske inte var så bra idé med tanke på att jag vill verkligen bli något. Pluggar språk i Kina bara för att Kina har en stor utvecklande arbetsmarknad. Sen är det ju alltid en fördel med att kunna ett nytt språk, speciellt kinesiska efter engelska tycker jag.

Jag vill alltså läsa språk i Kina men sen vill jag annat mycket mer. Det är ju mig vi snackar om, en tjej som vill alldeles för mycket. Så nu har jag kommit fram till mitt beslut "troligen", dock inte Kina. Något jag helst vill engagera mig i så som mode, reklam, marknadsföring, design osv. Så denna vecka har jag varit och sökt efter "college och university" i min älsklingstad New York City såklart. Där fann jag utbildningar och kurser jag skulle vilja läsa som t.ex:

Fashion Merchandising
Fashion Management & Marketing
Design and Technology
Communication Design
Graphic Design
Advertising & Public Relations


Nu har jag alltså fyra skolor i New York att välja mellan. Kurser jag vill läsa. Jag har en lägenhet. Problemet är att jag inte har en rumskamrat :(  En tjej som mig gillar inte att vara ensam, speciellt i det lägenhet som är lite för stor nog. 

Så om någon som vill eller hade tänkt att studera i New York efter studenten eller vill bara flyttar dit, söka jobb eller utav vilken anledning som helst, hör gärna av er. Jag skulle jätte gärna vilja ha en rumskamrat :)







Kommentarer
Postat av: Danielle Dang

woaah, lägenhet redan? men blir det inte lite jobbigt med distansförhållande med din kille?

2009-01-22 @ 22:41:39
URL: http://honeyd.tk
Postat av: Mikki

ja min styvpappas lägenhet som han inte vill säga upp så bäst att ta den möjliga chansen då :D



Jo det kommer nog bli jobbigt då och då :( men det ska nog lösa sig hoppas jag.

2009-01-22 @ 22:58:32
URL: http://fruitloop.blogg.se/
Postat av: Mai

weeeeelcome back! :)

2009-01-23 @ 10:28:12
URL: http://maisans.blogg.se/
Postat av: tsukii

JAG VILL!! :D

men du går väl i trean nu >< jag ska dra efter studenten haha.



välkommen tillbaks till bloggandet btw, haha jag borde med börja blogga igen snart men ja.. ;P

2009-01-26 @ 08:43:00
Postat av: mui

ÅH MEN JAG VILL! Det är jävligt synd att man inte kan åka till USA o jobba bara sådär som man kan åka till London..eller andra länder inom EU! åh..New York...

2009-01-27 @ 10:05:54
URL: http://twonuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0