Påtal om universiteten...

Jag har pratat med Christina idag, hon och jag är ganska lika. Vi vill läsa på samma utbildning och kurser dock vill hon söka nästa år. Jag vill snarast! Irwin kollade upp skolorna åt mig för att säkra om ansökningsdatum osv. och vad missade jag inte då? Jo TOEL testet. Engelskt test som jag måste göra för att komma in. Fan nu måste jag skriva in mig i det testet och om jag inte flyttar under hösterminen blir det så småningom efter julen för det ta tid att fixar TOEL examen.


Eller så kan jag skita i testet och satsar på Berkeley College New York. Där kommer man in lätt. Har man läst Eng A & B och har mer än VG plus att man har cash. Hej du är antagen! Det luktar john bauer lite, då menar jag att få in så många elever som möjligt. Man vet aldrig med privata skolor fast en del i New York är riktigt populära. Parson School of design fundera jag starkt på eller LIM College. På tal om parson, Project Runway hölls där. Hur awesome är inte det? Jag älskar project runway. Sedan har vi Fashion Institute of Technology, låter lite invecklad men hej fashion it is right!

Christina fick mig att tänka på andra saker med då jag inte hann grubblar över, ni vet för mycket spänning i mina planer. Christina vill studera i London och varför har jag inte tänkt på det, jag har ju min pappa, mina släktingar och mina kusiner som bor där. England ligger bara inte mycket närmare Sverige, det kostar inte heller allt för dyrt att flyga hem när man vill. Däremot att flyga till USA är inte det billigaste och jag har varken min familj eller släktingar i USA. Fast och andra sidan är detta kanske ett bra steg till mitt självständiga liv då jag måste våga göra allting själv? Tar mitt eget ansvar och inte förvänta mig att andra ska jämt hjälpa mig, det är jag annars bra på hehe. Det vet min familj och min pojkvän om.


Kommentarer
Postat av: christina

i say: du och jag och london babeee.

2009-01-23 @ 01:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0