To Do List

Irwin, min styvpappa har lyckats tagit kontroll över min seghet. Det är för att jag alltid ska fördröja saker och ting som jag måste göra, vilket leder till försening eller i värsta fall sagt men aldrig gjort.

T.ex. mitt pass som jag har lovat mig själv att fixar det efter Spanien och nu så har det gått nästan ett halv år och jag har ännu inte fixat det.

Min styvpappa hade en strikt prat med mig idag och det känns bra. Då jag vet att han bryr sig. Om ingen hade sagt detta till mig kommer jag troligen att fortsätta med detta fördröjningen.... vilket jag är så bra på. Däremot har min mamma tjatat om mitt pass flera gånger om men hennes tjat går bara in genom ena örat och ut genom det andra. Irwin ska snart ge mig en "To Do List" eller rättare sagt en whiteboad schema. Det lär jag ha en väldigt bra nytta över!

To Do List

[ ] Fixar foto till passet
[ ] Söka in på Linköpings Universitet
[ ] Söka sommarjobb
[ ] Projektarbete
[ ] Spelar in musikvideon
[ ] Fotografering för projektet
[ ] Skriva klart Finanskrisen i  USA
[ ] Skriva klart Jerzy Kosinskis författare portätt

Tänk om jag var klar med allt detta. Då är jag nästan fri som en fågel!




Kommentarer
Postat av: Joakim

Finns jag inte med i din "To do list"?

2009-02-26 @ 17:46:40
Postat av: Tobias

Ofta du också kollar på Linköping? Vi kanske kommer till samma skola ;)

2009-02-26 @ 19:53:53
Postat av: Mikki

ja i en termin innan jag beger mig vidare till USA :)



vilka kurser ha du tänkt och läsa? :O

2009-02-26 @ 19:58:18
URL: http://fruitloop.blogg.se/
Postat av: Danni

Oooooh, då kanske vi ses i Linköping! ;)

2009-02-26 @ 20:43:28
URL: http://strawberryjma.blogg.se/
Postat av: tobias

Systemvetenskap, du då?

Fan, där rök "ensam i en ny stad" :(

2009-02-26 @ 22:42:49
Postat av: Mikki

det vet jag inte, något simpelt under en termin bara, kanske mer avancerade engelska kurser. Vi få se :D



hahaha vadå vi kan ju leka under rasterna :D

2009-02-26 @ 23:01:01
URL: http://fruitloop.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken söt blogg du har!

Besök gärna min!

2009-02-27 @ 17:32:14
URL: http://loveithateit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0