Jerez, Spanien.

Måndag 16 September.

Nu gäller det! Nu åker vi till Spanien!

Vi anlände till Stockholm Arlanda runt 9 och flyget därifrån åkte kl.10:30 till Malaga, Spanien.  Jag var as peppad och ingen kunde mista någon JB elev eftersom alla hade på sig en skön hoodietröja med vår fräna logo på.

 

Väl inne på flyget började jag få huvudvärk som varade länge dels för att jag var förkyld och illamående. När flyget landade ner till Malaga flygplats fick jag lock för örat och huvud värkte som fan. Aldrig har jag haft en sådan huvudvärk, det kändes bokstavligt talat att mitt huvud kunde explodera i vilken sekund som helst.

 

Sedan var vi äntligen framme i Spanien! Nu kunde jag slappna av och huvudvärken minskades. Utanför flygplatsen var det varmt och skönt. Omgivningen är så exotiskt och jag avgudar alla dessa gigantiska ananas liknande palmträd! Bussen kom sedan in utanför flygplatsen och tydligen var det inte bara vi JB elever som skulle med till Campus El Sabio i Jerez, för här samlades även universitet eleverna från Sverige och Norge. Förmodligen kommer vi att hamna i samma skola och jag tyckte att det var skit kul att vi är så blandade.

 

Det tog ca 2-3 timmar att komma till Jerez och sightseeing runt Spanien blev det mycket utav. Efter den långa bussresan såg vi skolan och alla kunde inte sitta stilla för nyfikenheten blev för stor. Steg sedan av bussen och snacka om vilken fin skola man såg framför sig. Snabbt hämtade jag och Sarah nycklarna till rummet, och gick till rum nr 25. Ikea möbler överallt man kände sig redan hemma i Sverige. Rummet som vi fick är lagom stor och möblerna är alldeles nya. Allting är så nybyggt och fin. ååhh kan det bli bättre ... nästan.

Alltid kommer det att finnas en liten missnöje. Gymmet var inte klar och internet funkade inte... men jag klarade mig iallafall hur bra som helst!

 

Framme till stockholm!

Frysta kycklingar på väg att stekas! 
I Stockholms Arlanda.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: h.

åhhh jag är sjukt avundsjuk!

2008-09-21 @ 19:08:48
Postat av: Jesper Lagerqvist

Du har en fett nice blogg faktiskt!

2008-09-25 @ 18:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0