27/09 - 08

Jag har nyligen vaknat upp ur en lång och skön powernap som jag inte har haft på tag nu i Spanien. Jag kände för att vila ut mig från gårdagens händelsefulla kväll, eller rättare sagt från dem två senaste veckorna. Så nu är jag vaken och det fula vädret tvingar mig att uppdatera bloggen, dock har jag fortfarande huvudvärk och är döv i den ena örat.

 

Igår hade vi en halv lektion med distansstudier och jag gjorde i princip ingenting förutom att fotade en del men inget seriös fotande, eftersom jag inte har kommit på vilket tema jag ska ha på mitt kollage. Vi fick i alla fall slutar tidigt för Rickard, skönt nog. Direkt till poolen som vanligt och ännu brunare har man minsann blivit dock fick jag vattnet i det vänstra örat och fick inte ut det. Så jävla jobbigt och pinsamt är det också för jag få alltid upprepa ordet va? va? va? ett antal gånger! För att jag tvungen ska förvärra upp situationen kom huvudvärken fram och det fick jag från smärtan strax efteråt när man har försökt att tar bort allt skit i örat.

 

Nu till kvällens höjdpunkt!

 

Som Momme säger "One more strike and back to Sweden, BABY!” Som alla vet är det förbjudet att dricka i skolan, men många har brutit den regel och har också fått varningar och om man få ännu en varning blir det så att man få packa väskan och ta den första flyget själv till Sverige. Men som tur var jag inte där när vakterna rusade in i deras rum annars hade jag också fått en varning. Egentligen får vi dricka under vår fritid, dvs. efter skolan men inte i skolan och inte heller i vårt rum därför har vi varit ute och handlat i carrefour och drack vid sjön. Hur mysigt som helst! Jag var först med killarna för att inte jag behövde handlar och när alla kom tillbaks ringde vi taxin och samåkte till club berra berra!

 

Vi kom till klubben ganska tidigt eftersom åldergränsen där var 25 och om man kom innan kl. 12 behövde man inte visa legitimation. När jag kom in i Club berra berra var man tvungen att vara tyst eftersom det var ett musikaliskt band som höll på att spelas. Club berra berra är så otroligt vackert! Det kändes som om jag var inne i ett gammalt, elegant slott och vad vore inte mer än perfekt med ett glas vin till hands under den kvällen. Bandet var så bra och ärligt talat, blev jag tårögd för den vackra spelningen.

Efter den musikaliska spelningen är det partaj och som sagt spanjorerna har en vana att festa sent… riktigt sent. Festen började inte förens vid 2 och dansgolvet blev proppfullt vid 3. Jag, Sarah och Cilla lärde känna killarna från bandet och jag har aldrig i hela mitt liv varit så imponerad av en kille som gjorde magiska trixar med kortleken. Han var helt otroligt med kort trixande. Jag menar hur fan fick han koret ur sin mun med den rätta kortet som vi plockade fram eller hur den vikta kortet ploppade upp i toppen av kortleken. Han hade så många trixar och jag är så sjukt imponerad och bokstavligen skrek jag varje gång han gjorde dessa trixar. När dansgolvet var öppen dansade vi med dem och fler och fler från Campus el Sabio kom till klubben. Sedan blev det proppfullt med svenskar och norskor! Det var en riktigt bra kväll dock mådde jag skit dåligt mot slutet av natten och däckade lite smått men blev väckt ett antal gånger och fick ännu mera huvudvärk. Men som tur har man vänner där och jag är så tacksam över att jag har klasskamrater tillhands. Det är så gulligt att dem bryr sig och att Sarah my roomie, vad vore jag gjort utan dig!

 

Tack ännu en gång för en oförglömligt lyckad kväll!

 

Puss Mikki

 

 

 


Kommentarer
Postat av: shui

was there anyone who could manage to finish reading this shit? I sure couldnt hahahha

2008-09-28 @ 03:27:39
URL: http://bewater.bloggspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0