Vår första lektion...

Vår allra första lektion i Spanien hade vi i onsdags 17 september. Lektionen bestod av projektarbetet/praktik, vilket innebär att man gör både 100 poängkurs på projektarbetet plus praktiken, så vi slipper praktisera dem 6 veckorna i Sverige. Lärarna delade in oss i grupper och jag hamnade i en grupp tillsammans med Tobias, Philip och Ottilia. Projektet hette ”This is Jerez” och lärarna tipsade en hel del förslag om vad det finns att göra med projektet. Det väckte många intressen men vi valde att jobba med hemsidan för en grundskola som även tillhör Campus el sabio.

 

Tyvärr är jag inte världens kunnig på hemsidor, men mitt mål är att få mer kunskap om webbsidor och att kunna förhandlar med andra konsumenter dvs. grundskolan som vill har en professionell officiell hemsida.  Vissa andra grupper har andra roliga projekt på gång, vilket jag är smått avundsjuk på, bl.a. Sarah och hennes grupp ska göra en tidning för Campus el sabio, Cilla och hennes grupp ska göra en turist broschyr och just nu har de möte med en turistbyrå… hoppas det går bra för dem. Sen har vi webbgruppen som håller på med en hemsida om Johnbauer Abroad här på campusen. Resterande håller på med blandat som att göra annons för vinodling om jag inte hörde fel.

 

Jag ser jätte fram emot detta projektet dock vill jag inte räkna den som mitt projektarbete eftersom jag vill ha UF med Muddi som mitt projektarbete, så oroar dig inte muddi! Inte vill jag missa det! :)

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0