"Hola guapo!" säger en papegoja.

Åh, jag kände mig som ett litet barn igår och det var inte bara jag utan hela klassen. Vi sprang som galningar runt med kameror och fotade alla djur man kan tänka sig på Zoobotanico i Jerez. Jag tröttnar aldrig på zoo eller djurpark för jag älskar djur dock tycker jag så himla synd om dem som är inburade. Jag vill kunna ta hand om dem men samtidigt är jag en riktig mes när det gäller sånt för jag gillar att se på djur och blir förälskad i dem, men det en tar jädrans tid för mig att våga röra vid dem. Jag vågade nästan röra vid elefantens snabel och det gjorde jag när jag hällde vatten i den. Elefanten är lätt den sötaste och min andra favorit är giffaren men i stortsett gillar jag alla djur.

När vi skulle samlas på baren, gick man förbi papegojorna och snacka om man blir förvånad när dem tjöt "Hola! Hola!" och till Hampus sa dem "Guapo! guapo!" och just Guapo betyder snyggning till en kille. hihi..

Efter zoo gick vi ner till stan för att se på en "flamenco show" som visade vara en danskurs som de hade. Visst var dem jätte duktiga men jag tyckte att det var dåligt att de ska behöva ta betalt för att vi ska komma och kolla på när dem dansade framför spegeln, dessutom trodde jag att vi skulle få testa på lite istället för att sitta där en timme. Nåja den lilla "uppvisningen" var ändå helt okej men den kunde har blivit bättre...










Underbara klassen <3



Mina favoriter <3



Jag och bejbi <3






Flamenco dans





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0