Invigningsfesten

I onsdags var det en invigningsfest för Campus el sabio. Alla tänkbara betydelsefulla människor var på plats, bl.a. studenter, personalen, John bauer ägarn, borgmästerinnan osv. Vi blev påminda att klär upp oss och var tvungen att bära en student bricka och det tyckte jag lät kul för hur ofta få man klär upp sig för en av Sveriges rikaste män och har chans att mingla med dem högklassiga människor. Man måste ju passar på när sådant väl händer ;)

Dock ligger det en ologisk tanke bakom invigningsfesten. Skolan borde egentligen vara klar för 6 veckor sen annars borde de väl inte tagit in studenterna? Om jag har tänkt rätt så är vi deras försökskaniner...  men misstankar om det hade säkert dem flesta redan.

Invigningsfesten var trevligt och maten, om man nu kan kallar det mat bestod av små rätter som servitriserna serverade fram. Vi studenter var jätte hungriga som inte har ätit sen lunch och de började inte servera förrens 9. Hungriga som vi var, hängde vi utanför ingången till köket. Varje gång en servitris kom ut tog vi alltid dem första snabba bitar av varje rätter. Haha... högklassigt nog var det inte. Vi såg ut som ett par svältande barn väntande på att sätta tugg på rätterna som inte ens var mättande.

Invigningfesten bestod inte bara utav mat och mingel utan också en liten orkester i aulan. En vacker spelning berörde mig och Evelina. Efter minglet var det efterfest lite här och där i korridorerna. Jag hade mest roligast mot slutet och jag var uppe med universiteterna tills kl. 6 på morgonen. Jag kan inte fattar att jag ens orkade... Spanien har gjort mig helt galen.

Kvällen lärde jag också känna nytt folk folk och nya kockar. Jag gillar dem nya kockar dock slår de inte ut dem gamla. En av kockarna spelar gitarr och sjunger så otroligt bra. Det var jätte mysigt att lyssnar på honom ett tag och en härlig inlevelse för musiken hade han också.

Sammanfattning av kvällen var underbar och jag är glad att vi fick delta på invigningsfesten.

Klassen. Jag tycker om er <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0