Dessa lediga dagar... II

En runda i stan

Igår efter lunch åkte jag tillsammans med dem finaste flickorna till stan. Det var hur mysigt som helst och lite shopping blev det av igen.. på Sfera hittade jag en tjock svart kofta för 15 £ medan Sarah hittade en svart kappa som passade henne jätte bra.

Efter shoppingrundan slog vi ned på en restaurang och här beställde dem flesta tapas. Jag har aldrig ätit det förrut och eftersom tapas är väldigt populär i Spanien måste man ju ändå pröva på. Min tapas bestod av smårätter av potatissallad, bläckfisk-, tonfisk-, fiskröra osv... det var helt okej och man blev asmätt av dem små rätterna. Min favorit av dem smårätterna var potatissallad och tonfiskröra, mumsss...
Delade sedan på notan, begav oss sen till Ben&Jerry glassbar. Vad Kajsa sa av att äta en av deras glass är som att äta en bit av himlen. Okej... kan deras glass vara så överdriven gott? Jag har aldrig smakat men blev så himla sugen på choklad glass, så jag beställde en kula med Chocolate Fudge Brownie för 25 kr i en våffla. Det var super gott! Mest för att chokladglassen innehöll dem sega browniesar. Mums.. varför kan inte Sverige har sådana glassbarer istället! Då vore så väl Sverige en bit av himlen.

Tapas! Bild tagen av Johanna.




Kommentarer
Postat av: johanna

SVERIGE HAR SÅNNA GLASSBARER, AND I LOOOOVE IT! hela min hylla är full av massa ben&jerry's burkar (:

2008-10-14 @ 21:28:26
URL: http://chlsea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0