Filmkvällar




Åh jag älskar mysiga filmkvällar med klassen!

Jag har sammanlagt haft tre filmkvällar med klassen, eller ja.. bortsett från filmen El Orfanato (barnhemmet) såg vi på en morgon på spanska lektionen. Det var riktigt kul att vår spanska lärare hyrde en spansk skräckfilm som har blivit riktigt populär och inte bara i Spanien även runt om och en tjej som jag älskar skräck filmer, så det passade mig perfekt.
El Orfanato var en av dem bästa skräckisar jag hade sett. Bra handling, bra effekter och väldigt logisk om man jämför med en del skräckfilmer som är oftast överdrivna.

Dem två senaste filmkvällar såg jag Hostel II och iförgår såg jag Mamma Mia på en stor vit duk på skolans aula. Satt där med min kudde och mystofflorna tillsammans med några från klassen. Jag avgudar filmen Mamma Mia för man blir så glad av både handlingen och musiken. En sådan glad musikalisk film med ABBAs klassiska låtar, lyssnar jag gärna på om och om igen.

Vidare till Hostel II. Jag har sett den första delen på Hostel dock jag minns inte så mycket utav handlingen men troligen tyckte jag att den sög och eftersom klassen ville ser tvåan hade jag ändå inget val. Johanna tjatar jämt om att vilja åka till Slovakien där hostel utspelades så jag kan ju inte heller undvika från att ser den ändå. Jag måste ju förstår varför hon vill så gärna åka dit... hmmm...
Men Hostel II var faktiskt helt okej. Fjantig slut men verkligen äckligt....

Dock förstår jag fortfarande inte varför Johanna vill åka dit. För kidnapp och plågad till döds vill du väl ändå inte bli utsatt för eller ;)

Nej nu är det filmdags igen! Ocean eleven blir det dock har jag redan sett den men få väl bli den ändå :)

Men ni få har en trevlig kväll! Puss



Kommentarer
Postat av: johanna

haha nej, men det verkar mystiskt ;)

2008-10-07 @ 15:34:15
URL: http://chlsea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0