I think the thing to do is to enjoy the ride while you're on it.

I lördags steg jag tröttsamt ur sängen, åt brunch men.. är helt klart redo för en ridtur stranden!
Jag har aldrig ridit i hela mitt liv, inte ens klappat en häst förrut.
Så jag steg på bussen och det var bara tjejer på plats för ingen av killarna hade mod för en ridtur ;)

Jag kom dit spänningsfullt men samtidigt nervöst som en nybörjare medan många av tjejerna redan hade ridit förrut.
Steg på min vita häst och svettades som en gris, snacka om att jag fick panik varje gång hästen gick när jag ville att den skulle stanna. Jag hade verkligen ingen kontroll över den.
Sedan när alla hade stigit upp för hästen, red vi allesammans till stranden. Utsikten och vädret var strålande! Att rida helt fritt, varken med skydd eller hjälm på en strand kändes verkligen som en dröm. Solen stekte och vi red vid havet. Hur underbart är inte det och det var så värt att jag deltog i denna äventyr.

Vi var uppdelad i två grupper och i den andra gruppen fick dem gallopera vid havet. Jag önskade att jag kunde gallopera för det är verkligen skit svårt för jag kan ju inte ens styra hästen och i min grupp ville två tjejer gallopera men dem fick inte i med att jag och Sarah var osäkra, hehe ops. Sussi däremot är hur duktig som helst på att rida, hon såg så proffesionell ut och det tror jag också att hon är. Hon rider trots allt där hemma. ;)

Jag har faktiskt alltid velat rida på stranden och nu så har jag gjort det.
Så nu kan jag checka av min lista om saker jag ska göra innan jag dör :)





Kommentarer
Postat av: Mintra

Aha ok :) Vi ska vara i Göteborg den dagen iaf ^^

Ja, de är sköna ! När kommer du tillbaka förresten ?

2008-10-06 @ 08:50:40
URL: http://mawongsa.devote.se
Postat av: j.

åh va mysigt!

saknar dig :(

2008-10-07 @ 15:34:56
URL: http://chlsea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0