Mercado

Igår tog spanska läraren oss till en gipsy marknad som var fullspäckad med en massa saker dock mest kläder. Jag köpte iallafall två sjalar, en i hel svart och i röd med blommiga motiv på för bara 50 kr ihop. Sjukt billigt! Jag måste dit igen och köpa flera sjalar eller andra saker som jag inte hann kollar efter i med att denna dan på gipsy marknad fick vi ett spansk uppgift där vi skulle ta reda på några av saker på marknaden och förhandlar med försäljarna och genom det ska vi kunna kommunicera på spanska förstås. Vilken utmaning må jag säga, men det var en kul upplevelse. Försäljarna skrek och tjöt för att locka oss kunderna så mycket som möjligt. Haha.. vart man än gick tjutar dem.. QUATRO EURO, QUATRO EURO! Eller annat pris och man kunde inte låta bli att fnittra.

Sedan såg man ett ställe där dem sålde livslevande sniglar. Det var det mest vidragaste jag någonsin sett på en marknad, usch!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0