tågjävlar.

Jag har klagat på tåg förseningar förrut och jag klagar på dem igen. Imorse åkte jag till skolan direkt från Kristianstad så man var ju tvungen att vakna kl. 5 på morgonen. Allt gick som det skulle, buss och tåg till Hässleholm tills de hade en ny tid och jag blandade ihop tågtiderna vilket gjorde att jag missade tåget. Det var egentligen mitt fel för att inte riktigt hålla koll så jag fick sitta och vänta i en timme för det andra tåget till Växjö.

Varje sekund går det alltid folk förbi mig, som en flock fiskar strömmande förbi. Under en timmes väntande la man verkligen märke till allt som hunden tjuter, bebisen gråter, folk smsa/pratar i telefon, läser metro, dricker kaffe, lyssnar på musik ja allt det dära vanliga man brukar göra. Jag betraktade dem och de betraktade mig.  Så drygt var det. Men eftersom jag är en sån som gillar att betrakta de mångkulturella människor var det inte så farligt ändå.

Efter en timme stod det på tågtabellen "ny tid" och vi fick vänta 5 min, och efter 5 min stod det "ny tid" igen. Denna gång var det 10 min och efter den tiden fick vi ett nytt meddelande där tåget hade tekniska fel och kommer inte förrens 9. Och jag som vaknade för 4 timmar sen och har inte ens åkt halva jävla vägen. Dröjningen var nog inte det värsta utan kylan. Värst var i Växjö då det snöade och blåste som fan och jag fick släpa min tunga datorväska till skolan. Sen var man självklart försenad i 3 timmar. usch... vilken dag. Tyck synd om mig!

Snälla undvik detta inlägg! Inget märkvärdigt dag bara en sån dag man önskas inte hade hänt.





Kommentarer
Postat av: Shui

whainy whainy whainy

2008-11-24 @ 22:39:17
URL: http://bewater.bloggspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0