Om jag inte lyckas med min "framgångsrika karriär", ska jag bli en johnbauer it-media lärare.

Sa jag till min styvpappa. Min mamma tyckte att det vore en bra idé, konstigt nog.

En slapp media lärare som har tillgång till allt utrustning och tjänar väl hyfsat. Ge man eleverna en varsin dator så fixar dem det mesta. Behöver yrkeslivet vara mer än så komplicerad? Nej.

Skönt att man har en back-up plan till min karriär-liv dock blir jag nog inte så överlycklig om jag slutar som en media lärare om jag ska vara ärlig. Man vill ju lyckas och en tjej som jag har alldeles för många förhoppningar om karriären men inser nog för eller senare att man behöver en back-up plan.  Det är väl alltid bra att har något innan man ödelägger sina mål i karriären. Det är inte heller många som få sina drömjobb men ett jobb är viktigt så länge man trivs med det och för att  man ska kunna överleva. Tyvärr är det dagens i-landsproblem.

Jag tror faktiskt jag skulle trivas som en slapp media lärare men inte vilken media lärare som helst utan en på Johnbauer i Växjö och ingen annanstans punkt slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0