Yoga

Idag har jag testat på Yoga i Växjö. Inte riktigt min grej må jag säga, eftersom jag är en sån person som inte riktig gillar meditation och avslappning. Jag är en sån person som gillar utmaningar och aktiviteter som helst ska går fort.

Dock var stämningen väldigt mysigt på Yogan. Jag har en gång varit så vig då jag gick på redskapsgymnastik och nu så är jag stel som en pinne. Det var väldigt mycket koncentration med andningen och sånt brukar jag faktiskt ha lite problem med men inte så att jag har astma eller liknande.
Yoga-tränaren visade oss även lite roliga övningar som fick oss att flina lite. Sådana övningar man inte är så vana vid men det är alltid kul att testa på nya saker.
Annars var Yoga ett bra sätt att hantera stress som vi ungdomar oftast blir utsatta för, därför rekommendera jag er som gillar avslappnande övningar att pröva på Yoga.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0