Övningkört

Janni övningkörde med sin mamma till Ljungby idag och då passade dem på att hälsa på mig och min mamma. Och gissa vad? Jo hennes mamma som var så underbar snäll, skulle övningköra mig med för en liten stund. Det var riktig kul dock blev jag väldigt nervös eftersom jag har inte kört i 2 år! Men jag lärde mig faktiskt mycket mer än vad jag brukar göra när jag övningkör med min mamma.
Min mamma är en sån som blir rädd så fort jag starta bilen och då blir det svårt för mig eftersom det gör mig ännu mer nervösare. Eller så säger min mamma så fort jag sätter mig i bilen "starta!". Då tänker man... "vadå starta? hur ska jag starta? Och vad gör jag efter jag har startat? Ska jag bara sedan gasa?" Min mamma kan ibland vara trögfattad och inte visar GRUNDERNA först innan man sätter sin dotter ner för ratten. Därför var det bra att Jannis mamma kom hit för lite teori. Hihi och nu ska jag övningköra med mamma och när jag kan allt det som jag har lärt mig av Jannis mamma kan dem hjälpa mig för nya steg.


Kommentarer
Postat av: b.

naaw! :D du va faktiskt riktigt duktig, ska även hälsa från mamma att du "snappade" upp allt hon sa vääääääldigt fort! :) Säg bara till när du är redo för "nästa lektion" ;)

Puss :*

2008-05-19 @ 21:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0