Friterad glass

"Friterad glass" Hur lustigt låter inte det? Jag kan inte ens föreställa mig på hur man gör friterade glass, jag menar.. smälter inte glasset när den ska friteras? Dock finns det ju glass med friterad banan men det är en annan historia. Det var någon som ställde mig denna fråga för ett tag sen om jag hade testat på friterade glass och jag trodde först att det var något som dem hade hittat på. Men det visade sig sedan att dessa unika glassarna fanns! Jag var ju tvungen att googla efter friterade glassar och fann en massa receptioner på hur man gör det och det ser faktiskt gott ut. Jag undra om det är någon här som har testat friterad glass? Chansen är kanske lite men jag vill så gärna testa! ^^




Kommentarer
Postat av: karro

trevlig kväll :D
kram

2008-05-15 @ 21:38:57
Postat av: Sukki

Låter mumsigt! :D haha btw, kommentaren där uppe var ej från mig :))

2008-05-16 @ 10:10:53
URL: http://moonprincess.blogg.se/sukki
Postat av: Camie

hahaha jaaa ! jag kom ihåg att Thinh kommenterade dina påsar på väggen också, han fattade inte att det är konst för dej :D hahaha.

ah precis! Jag trodde också att friterad glass var ett skämt!! :P ser gott ut ändå :D men antar att det är skitsvårt att göra såna

2008-05-16 @ 11:03:03
URL: http://materialworld.blogg.se
Postat av: johanna

jag har käkat det :D

2008-05-20 @ 09:28:32
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: Anna

De är väldigt simpelt faktiskt, bara det att man gör kulor av glassen och doppar dom i fritös"deg" å sen in i frysen igen sen är det bara att fritera dom ;)

2008-05-21 @ 14:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0