Nu är jag tillbaka!

... tillbaka från Siesta. =(

Det var galet på Siesta och jag hade skit kul! Torsdag var bra, Fredag var sådär, Lördag var bäst! Men om jag ska sammanfatta alla dagarna har det varit super härligt. Jag älskar den hära festivalstämningen med en massa härliga festsugna människor, däremot är jag verkligen ingen "campingmänniska" som gillar att tälta eftersom det var iskallt och jag håller alltid på att frysa ihjäl mig så jag tog tåget hem till Kristianstad för att det bara ligger 20 minuter ifrån och sov hos Jocke under en natt. Det finns så mycket att berätta om Siesta och många saker som jag heller inte vill tar upp just här, men detta var min första festival och verkligen inte min sista.
Dock missade jag en hel del band, men Adam Tensta var helt enkelt BÄST! Han var Siestas höjdpunkt ochjag som aldrig trodde att jag skulle digga till svensk hiphop, men han var grymt bra. Lykke Li var tyvärr inställt, Jose Gonzales var sådär och jag missade låten heartbeat. Millencolin sög under live. Håkan Hellström.... jag vet inte vad jag ska säga om honom men han duger väl. All Time Low var också bra inte för att jag vet vilka dem är. för att stämningen var så jävla bra! Iallafall Adam Tensta kom till vår camping och det var helt sjukt, jag menar hur ofta kommer artister till campingen bara sådär? Men jag och Johanna passade på att ta bilder med honom och hej vi ser ju inte så skabbiga kl 2 på natten men det var så värt det!



Här har vi en bild från Rockfoto.nu


Jag undra också hur folk orkar festa 3 dagar i rad, för jag kände mig så skabbig efter en dag men okej det är ju en del utav festivalen och dessutom är jag som sagt ingen bra camping människa som vet vad man ska ha med sig eller inte. Jag tog en hel del onödiga saker och saker som jag hade glömt och som jag inte tog med, men i nästa festival ska jag fan i mig har med mig en praktisk ryggsäck och nödvändiga saker. För jag fick bära hem en massa i påsar eftersom jag la kvar min väska hos Jocke. Men nästa gång måste vi planera flera veckor innan för jag och Johanna hann inte planera så mycket och för min del blev packingen därför helt katastrof.

Nog snack om packning och tillbaks till Siesta. Jag lärde känna en hel del människor och alla var mer eller mindre super trevliga. Jag fick en hel del komplingar om mitt asiatiska utseende och det var lite gulligt i med att det inte var så många asiater på Siesta dock såg jag faktiskt en hel del. Christina som är min barndomskompis var där och henne träffade jag bara en gång och jag ångrade att jag inte var med henne flera gånger. Christina är så himla söt och hon hade världens snyggaste hatt.

Det som då har varit mindre bra med Siesta var att jag gick vilse, helt själv hittade jag ingen som jag kände. Det var också då jag åkte hem till Kristianstad men under sista natten vandrade jag också helt själv efter Adam Tensta och hittade ingen sedan fann jag Tess och gänget och var lite med dem. När jag skulle tillbaka till tältet kom Muddi och var så glad över att se mig och jag var så glad över att ser honom. Muddi är så söt och snäll, utan honom hade Siesta inte varit så bra som den var. Tack Muddi för att du gjorde min kväll så jävla bra! <3 Sedan vill jag tacka min Johanna. Jag vet att vi bråkade en hel del på siesta och vi båda har varit så griniga över allting, men vad vore festivalen utan dig? Helt seriöst jag vet inte heller vad jag ska göra utan dig. Ärligt talat så hade jag super trevlig med dig då vi båda var på party sugna och även om vi båda har varit ledsna om små saker, men du och jag har skapat ett härlig minne under Siesta och jag hoppas verkligen att detta festivalen inte är den sista för dig. Nästa gång måste vi göra den bättre, bättre planering, ingen få banga ur, ingen få lämna varandra utan vi ska alltid ha så kul ihop och stötta varandra så mycket som möjligt oavsett vad. Du har varit en bra vän under Siesta för mig. Jag vill tacka dig så mycket och hoppas att detta var något som du inte ångrade. <3

Liter bilder från Johannas kamera.
Jag lovar att fler fler bilder kommer eftersom jag har glömt min kamera i kristianstad.







Kommentarer
Postat av: j.

siesta hade inte varit någonting utan dig! vi ska på fler festivaler och det kommer bli så sjukt kul. tack för allt <3

2008-06-04 @ 08:04:22
Postat av: d

En av orsakerna att jag inte åker på festival är just att jag måste bo i tält. Har tältat en gång och förmodligen är det nog den sista om jag inte riktigt illa måste tälta..

2008-06-04 @ 18:15:43
URL: http://strawberryjam.blogg.se/
Postat av: Muddi

<33333333333<3<3<3<3<3<3<3<<3<3<3<33<3<3<33<3<3<3<3333<<3<33<3<3<3<3<3<3<3<3



vill åka på VARENDA festival med dig och johanna!

2008-06-05 @ 00:41:54
URL: http://facemagazine.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0