Camping?


Jag har egentligen inget behov av sommarjobb eller pengar, men min mamma ska jämt tjata om det därför har hon i egen hand tagit kontakt med några hon kände som behöver folk på deras camping i dalsand och idag ringde hon mig och berättade hur det var där och vad som ska göras osv. men ibland fattar hon inte att jag inte vill jobbar under sommaren men ändå ska hon hitta ett jobb åt mig utan att fråga och sedan försöka övertala mig, men ibland få jag dåligt samvete om jag tackar nej. Det som är bra med detta erbjudande är att jag får boende och mat, dessutom få jag ta med mig en kompis som vill jobbar med mig och självklart vill jag har Jocke med mig. Men han är osäker och har inte heller behov av pengar, men ställer bara upp för min skull. Boende är i campingen så hur fräsh kan det vara och finns det ens tv och internet? Jag som har glömt att ställa dessa frågor när dem ringde mig. Det som är dåligt med detta erbjudande är att jag måste jobbar under hela 2 månader plus helger. Med andra ord kommer jag aldrig att få ledigt under mitt sommarlov. Jag som har längtat så mycket av sommarlovet.

De som jobbar på campingen har ringt mig två gånger och verkar vara desperat efter folk genom att säga "snälla, vi behöver folk" ett antal gånger bara för att jag sa att jag inte kunde jobbar under 2 månader. Det låter så oprofessionellt på något sätt men det känns som om man är eftertraktad fast sanningen är att Jocke är den mest eftertraktade för det var han som någon nämnde på campingen bara för att han gjorde bra ifrån sig på Tekno press.

Iallafall, jag har verkligen ångest över detta och vet inte om jag ska tacka ja eller nej. Att jobba på en camping i dalsand hade inte varit helt fel men jag är så omotiverad och vill njuta av mitt efterlängtande sommarlov. Fan vad ska jag göra?

Update: Jag tackade nej till jobbet pågrund av boende för vem fan vill bo i en husvagn i 2 månader. FUCK NO!

Kommentarer
Postat av: jaaag

dalsland heter det väl? ;D kommer du inte vara hemma på hela lovet isf? och sen ska du ju till spanien typ en vecka efter. kommer inte träffa dig på mer än 4 månader nästan :|

2008-06-15 @ 13:30:20
Postat av: mikki

jag vet inte hur det blir.. jag och jocke fundera på om vi ska ta jobbet eller inte, isåfall kommer vi inte träffas så ofta om inte du åker upp dit förstås :) haha förresten det e janni va?

2008-06-15 @ 14:35:13
URL: http://fruitloop.blogg.se/
Postat av: jaaag

haha nej, johanna?

2008-06-16 @ 21:07:25
Postat av: mikki

haha oj sorry babe :D

2008-06-16 @ 22:15:47
URL: http://fruitloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0