Glassigt!

Vilken vecka och jag har varit helt fullkomligt oaktiv. Jag loggar in men uppdatera aldrig, det är nog på tiden att jag uppdatera lite smått för er.

Det blev tyvärr ingen Helsingborg festival i fredags men enligt mina vänner missade jag ändå inget speciellt. Däremot i lördags åkte jag med dem till Karskrona. Ingen aning vad vi skulle göra där men Ida ville ser hennes nya högskola dock hälften av oss körde vidare till stan och där jag införskaffade två par bikini från Gina Tricot. Jag som har letat efter bikini under hela sommarlovet!


Vi upptäckte även en gudomligt glassbar i Karlskorna som visade sig vara en riktig populär glassbar där i med att kön var så långt och tar aldrig slut, men Camie (den största glassmonster) tveka inte att stå i kö bara för att smaka på deras glass.
Det tog ca 30 minuter att komma fram och jag fattar inte hur folk orkar står och väntar i hettan. Jag höll på att dööör.
När vi väl var framme beställde vi en smak och vi valde blåbär och mjukglass ovanpå sedan grädde och på topp en lång chokladpinne dippad i strössel. Allt i en stor hembakad våffla. Det var ofattbart mycket glass, bokstavligt talat den var 5 gånger större än en vanlig mjukglass och kostar endast 37 kr!
En smak blev 5-6 glasskulor. Den räckte tom för 5 pers.
Jag tyckte att mjukglassen var jätte god och jag brukar aldrig kunna avgöra skillnaden på mjukglassarna och trodde att alla smakade detsamma men nu förstår jag vad Camie menar när hon tjatar om den godaste mjukglassen, hihi.

p.s inte glassen på bilden.

Kommentarer
Postat av: Alex

Ja juste, där var vi ett par gånger när jag var liten! Helt GALET vad de drar in pengar på att vara generösa

2008-08-04 @ 12:59:55
URL: http://facemagazine.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0