Fan ta busstrejk!

Nyhet gick idag och snacka om jag blev pissed off! Som ni alla kanske vet är det bussstrejk i Stockholm och om det inte löser sig där borta kommer busstrejken att når skåne vilket påverkar mig. Just nu befinner jag i Kristianstad och jag hade planerat att åka hem under helgen men nu kan jag inte eftersom strejken börjar redan den 5 Juli. Nu lär jag inte komma hem på ett tag och jag börjar sakna mamma och hennes mat. Men jag hatar när sånt händer men i och för sig har jag alltid hatat skånes kommunala bussar. De kommer aldrig i tid när det verkligen är kris dock finns det tågar men vi snackar om flera hundra kr för att åka hem och pengar önskar man hade lite mera utav,

Hurra för skånes piss bussar.

Ähh nu ska jag inte klaga, tänk på dem som pendlar varje dag till jobbet. usch...

Kommentarer
Postat av: d

Jag fattar inte en sak. De vill att vi ska ta hand om miljön och åka mer kollektivt. Men är inte tåg kollektivt? Varför kostar det så sjukt dyrrrrrrt att bara åka med SJ? Jag fattar inte det. Nu så har de höjt priserna också! Tror de att studenter är gjorda av pengar eller? :S

2008-07-02 @ 18:01:14
URL: http://strawberryjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0