"Wave your way to vintage"



Mode och trend går attans fort framåt men oftast vilseleder den oss med att går väldigt lång tillbaks i tiden och då pratar jag om Vintage mode och det känner väl dom flesta till? Vintage mode är ett måste för vem är inte förtjust i mormors gamla cognacsfärgad väska i läder eller mammas par gamla snygga klackskor som fortfarande är i god skick?

Vintage är som Second hand i hög kvalité och under 1800-talet syftade man uttrycket i ett modesammanhang. I regel bör kläder vara minst 25 år gamla för att det ska kallas vintage men åsikterna om det är varierande, så länge det är 50-80 tals inspirerade. Vintage mode finns inte bara i Second hand utan även på nätet lägger de ut en hel del fyndor på väskor, skor, kläder osv. Vi har många bra auktioner på t.ex. E-bay eller tradera och andra officiella sidor. Men om ni söker på Vintage kommer ni att hittar en hel del bra sidor! ;) Vintage mode har blivit väldigt populärt idag och är helt enkelt inne. Det bästa är att alla har faktiskt råd med det men det dåliga är att det billiga blir ju till slut dyra, men annars finns det så klart en annan utväg, nämligen second hand!

Just nu hade jag velat har en cognac färgad väska! Men tyvärr har man inte råd =(



P.S Gammalt inlägg från min förra blogg, men eftersom jag ska snart radera den vill jag ändå lägga upp det jag ha skrivit. =)


Kommentarer
Postat av: MANGO

jag gillar det här inlägget! :) o väskan är urfin!

2008-04-20 @ 17:41:56
URL: http://mialia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0