Vår nya familjemedlem Yoshi!

Jag fick en hamster av min pojkvän för ca två veckor sen men jag betalade även en liten del av köpet på bl.a. buren och maten. Jag avgudar min hamster och han är urgullig! Jag har funderat ganska länge på vad han ska heta. Jag tänkte mera på japanska namn med betydelse och fann en massa söta namn... t.ex. hamatoro vilket betyder hamster, Hoshi som betyder stjärna osv. men till sist fick han heta Yoshi som betyder lycklig. Mina vänner däremot kallar honom för våfflan dock vet jag inte varför... de kommer med en massa dåliga namn alltså.

Så fort jag tog hem Yoshi vänjer han sig väldigt fort i sin omgivning. Annars är Yoshi väldigt busig och tyvärr är det så att han är en nattdjur som alla andra hamstrar då blir han är väldigt aktiv speciellt från kl. 22:00 men det jag ska ändra på det annars kan jag aldrig sova på nätterna. Men man kan aldrig blir sur på honom för han är så himla adorable!

image1Titut!
Yoshi med sina stora kindpåsar.













Kommentarer
Postat av: Sukki

Haha mikki din fruitloop!
Fan va söt hamstern är. Vad folk får husdjur av sina pojkvänner nu för tiden haha XD

2008-04-09 @ 19:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0